Jõgeva vallavalitsus sai Leader-meetmest toetust projektile „Jõgeva valla ettevõtja – ettevõtlik, koostööaldis ja uuendusmeelne". Projekti eesmärgiks on Jõgeva valla ettevõtjate koostöövõrgustiku loomine, koostöö suurendamine ja ettevõtjate ettevõtlusaktiivsuse kasvatamine.

Projekti tegevusteks on ühiste koolituste, infopäevade ja seminaride korraldamine, kontaktide vahetamine, ettevõtete külastuste korraldamine ja erinevate osapoolte kokku toomine. Üheks projekti tegevuseks on ka valla ettevõtjate tegemiste kajastamine kohalikes väljaannetes ja sotsiaalmeedias. 

 

« Back

Kaareperes tegutseb väike, aga toimekas autoremonditöökoda

LP Greeni autoremonditöökojas valitseb puhtus ja kord. FOTO: RIINA MÄGI

Kaarepere vanas katlamajas ei toodeta juba ammu enam soojust. Seal hooldab ja remondib osaühing LP Green hoopis mootorsõidukeid – nii kahe- kui ka neljarattalisi. Leader-programmist saadud toetus võimaldas firmal vana katlamaja olulisel määral laiendada. Nüüd mahuvad sinna ära ka kontori- ja duširuum ning klientidele mõeldud puhkenurk.

LP Green  on tegutsenud Kaareperes kümme aastat. Kõigepealt hakati pakkuma haljastusteenust – eraisikutele ja asutustele-ettevõtetele. Mõnda aega pakuti seda ka hanke korras kohalikule omavalitsusele. Haljastusteenuse kõrval on firma pakkunud tootmis- ja ärihoonete haldusteenust, seda enamasti Tartus.

Autode hoolduse ja remondi teenust hakkas LP Green pakkuma 2016. aastal. Siis saadi enda käsutusse Kaarepere endine katlamaja. Esialgu renditi seda Palamuse vallavalitsuselt, nüüdseks on LP Green hoone ära ostnud.

„Autode remondi teenusele on alati turgu, sest inimestel on sõita vaja ja auto, mis liigub, ka kulub," ütles OÜ LP Green juhatuse liige ja omanik Rainis Poll, põhjendades, miks autoremonditöökoda käivitati. Teiseks määravaks teguriks oli ettevõtja enda huvi mootorsõidukite vastu. Samast huvist ajendatuna harrastas ta omal ajal tõsiselt ATV-de kestvussõitu, osaledes selle ala Eesti karikavõistlustel.

„Tehnikasporti tehes õpis masinaid päris hästi tundma," tõdes Rainis Poll.

Praegu on LP Greeni autoremonditöökojas ametis peale tema veel üks inimene. Kel auto hooldust või remonti vajab, saab seal ära teha lasta kõik olulisemad tööd, kui pleki- ja värvimistööd välja arvata. Peale oma kandi inimeste on remonditöökotta leidnud tee autoomanikke kogu Eestist. Mõned kliendid on tulnud kohale koguni Soomest. Kui head teenust pakkuda, leitakse ettevõte üles ka nii väikesest paigast nagu Kaarepere.

Vanas katlamajas hakkas autoremonditöökoda üsna ruttu kummitama ruuminappus: 65 ruutmeetrisele pinnale ei tahtnud kõik vajalik ära mahtuda. Seepärast võetigi Leader-toetuse abil ette hoone laiendamine ja vana osa renoveerimine. Juurde ehitatud 84 ruutmeetrises hooneosas paiknevad nüüd ettevõtte kontor, samuti duširuum, kus töötajad end pärast tööpäeva pesta saavad. Ruumi jätkus ka klientidele mõeldud puhkenurga sisseseadmiseks. Seal saab autoomanik, kelle sõiduriistaga töökojas tegeldakse, head masinakohvi juua ja aega veeta. Uues hooneosas tehakse siiski ka mõningaid puhtamaid remonditöid, nagu diagnostika- ja elektritööd.

Tegelikult on ka katlamaja vanas osas asuv remondiruum nii puhas, nagu ei tegeldaks seal üldse autode remontimisega. Kontorist avaneb aga uks idüllilisse vabaõhu-puhkenurka, millist ei oskaks remonditöökoja juurest otsidagi. Vana katlamaja, mis varem silma riivas, näeb nüüd märksa kenam välja.

Et klientide vajadusi paremini rahuldada, on LP Greenil plaanis soetada ka rehvide montaaži- ja tasakaalustusseadmed. Siis saab Kaarepere töökojas ka rehve vahetada. Kaugemas tulevikus on plaanis töökojahoonet veel pisut laiendada: vastav projekt on juba olemas. Rajataval lisapinnal saab hakata tegema plekitöid ning sinna mahub ka värvikamber.

LP Greeni vahendusel on võimalik endale ka auto soetada. Kasutatud, aga heas korras autosid hangitakse Saksamaalt. Esiteks sellepärast, et sealsetes lume- ja soolavabades teeoludes püsivad need kauem korras, teiseks sellepärast, et hinna ja kvaliteedi suhe on soodne. Väga odavaid autosid pole muidugi mõtet nii kaugelt tuua. Mõistlik hinnapiir on kümne tuhande euro kandis, aga selle raha eest saab juba päris korraliku ja vastupidava sõiduriista. N-ö ehku peale ühtegi autot ei tooda, vaid otsitakse Saksamaa turult konkreetse kliendi soovidele vastav masin.

Naljatamisi sai küsitud, kas poleks targem klientidele kehvi autosid tuua, siis saaks neid ju tihemini remontida. Rainis Poll kinnitas aga, et tema jaoks on kliendi rahulolu kõige tähtsam.

„Kõige parem on, kui klient peab masinaga ainult hoolduses käima," sõnas ta.

RIINA MÄGI